And "wykapowatko" goes to...

...to Basia M.! Basia odpowiedziała jako pierwsza i przy okazji właściwie. Wietnam produkuje 0,99 mln ton kawy rocznie, co daje mu drugie miejsce na świecie, a najpopularniejszym gatunkiem uprawianej tam kawy jest robusta.
W przypadku ilości kawy dopuszczałyśmy dane przybliżone, bo dokładna liczba zależy od źródła, na które się powołuje. Tym niemniej nie mogłyśmy zaakceptować odpowiedzi,że to 99 mln ton, bo chyba byśmy wtedy musieli kawą zarabiać nawet cement;)

Basia była pierwsza, przysyłając maila o 12.00. I to do niej wędruje wykapowatko wraz z kawą. Liczymy na to, że potem Basia podzieli się wrażeniami!

Ale mamy dla Was miłą niespodziankę. Dwie następne osoby, które odpowiedziały poprawnie otrzymają płyty. Efi Gazeta.pl, autorka bloga www.muffingirl.blox.pl przysłała poprawne odpowiedzi dosłownie minutę po Basi, o 12:01, a po kwadransie nadeszła odpowiedź majany z Majanaboxing.blox.pl. I dla Was mamy płytę Borysa Szyca "Feelin' Good" oraz świetną płytę Julii Marcell "It might like you". Przydzielimy je losowo, chyba, że któreś z Was wyjątkowo pragnie jednej z nich konkretnie - napiszcie maila.

Za ufundowanie nagrody głównej, wykapowatka i kawy, dziękujemy raz jeszcze Ani i Piotrkowi z Opowiadamyoswiecie.pl.
dodajdo.com

11 komentarze:

Efi to ja - muffingirl. I cieszę się bardzo, dziękuję bardzo i pozdrawiam weekendowo :)

Och, dziękuję ślicznie :)) Bardzo, bardzo się cieszę:)
Posłałam @ :)
Pozdrówki
Majana

Ups, to chyba ja napisałam o 99 milionach ton ;) Szkoda, a było blisko! :) Interesująca ta kawa :)

@Maligna: nic nie szkodzi:) to nawet byłoby ciekawe, taki kawowy świat.

Finally!
HANOI, Dec. 9 (Xinhua) -- Vietnam exported 1.02 million tons of coffee in the first 11 months of this year, up 15.5 percent year-on-year, said a report of the General Statistics Office of Vietnamon Wednesday.

With this export volume of coffee, the country brought in 1.51 billion U.S. dollars, down 17.4 percent from the same period last year, said the office.

In November alone, Vietnam sold 80,000 tons of coffee to the foreign markets, an increase of 45 percent as against the figure of October. The country raked in 115 million U.S. dollars from coffee export last month.

In the first 11 months, Belgium was the biggest market for Vietnamese coffee. Vietnam's coffee export volume of coffee to the Belgian market increased three-fold while export value doubled during this period.

Last year, Vietnam earned 2.02 billion U.S. dollars from exporting more than one million tons of coffee, according to the office.

źródło: http://news.xinhuanet.com/english/2009-12/09/content_12616825.htm

@Tilo: źródła podają różne liczby, dlatego ackeptowałyśmy wszystkie odpowiedzi pomiędzy 0,99 mln ton do 1,1 mln. Jeśli ktoś by podał inną liczbe, powołując się jednak na wiarygodne źródło, też byśmy uznały. Ale nie było takiej sytuacji. Trzy pierwsze osoby zmieściły sie w tej granicy.

Ha, czyli miałam chyba dobre odp, ale za późno. Gratulacje dla zwyciężczyń!

Ależ ja gratuluję zwycięzcom :)
Wczoraj szukałam i szukałam, ale nie umiałam znaleźć.
Pozdrawiam z pustyni kawowej.

Żaden wstyd, choć nieco śmiechu :) Przynajmniej stałam się cichą gwiazdą tego wpisu ;) Brawo dla zwyciężczyń za refleks i dokładność!

No i gratki szczęściarzom :)

Dziękuję Dziewczyny za nagrodę :))
Właśnie dziś odebrałam płytkę Borysa :)

Dziękuję :***

Majana