Kawiarnia na poziomie

Piony poziomy to kolejne miejsce na liście godnych polecenia. Klimatyczna restauracyjko-galeria teoretycznie mieście się przy jednej z najbardziej ruchliwych warszawskich ulic, Marszałkowskiej, ale wejście jest od Oleandrów, i jest tam cicho, klimatycznie i nie ma tłumów.

Na dole kilka stolików i bar, góra to antresola z miejscami dla szukających odosobnienia. Wszędzie wiszą obrazy brzydkich ludzi i cudacznych kotów, ale nie psuje to klimatu, wręcz przeciwnie, nadaje temu miejscu charakter. W tle sączy się przyjemna muzyka, obsługa jest miła, jedzenie nie budzi zastrzeżeń. Taka kawiarnia w stylu mokotowskim. Dobre miejsce, żeby wyskoczyć na lunch (18-22 zł) w trakcie pracy i zapomnieć na chwilę o całym świecie.

Jeśli kiedykolwiek tam zajrzycie, koniecznie zamówcie sałatkę Piony Poziomy (19 zł). Skład jest bardzo prosty - gruszka i kuleczki mozzarelli ułożone na chrupiącej sałacie i polane wiśniowym dresingiem. Ten sos właśnie sprawia, że nie jest to zwykła sałatka, ale ciekawa kompozycja smaków. Jeśli uda mi się w domu odtworzyć ten smak, to na pewno wejdzie do mojego stałego menu.

Do szarlotki na ciepło (11 zł), podawanej z lodami i bita śmietaną zamówiłam espresso (6 zł). Nie powaliło mnie na kolana, ale też nic konkretnego mu zarzucić nie mogę. Nie było kwaśne, gorzkie, ani rozwodnione - było poprawne, a to już nieźle. Ale skoro mowa o uginających się kolanach... Wsłuchajcie się w tembr głosu tamtejszego barmana. Ciekawa jestem, czy tylko na mnie robi takie wrażenie. ;)

PIONY POZIOMY CAFÉ & BISTRO
ul. Marszałkowska 21/25
Warszawa
www.pionypoziomy.pl
dodajdo.com

3 komentarze:

;)) Lubię się wsłuchiwać ;) Chociaż wolę zaglądać w oczy. Zachęciłaś mnie ;)

A wczoraj przechodziłam koło monsunu - już wiem gdzie ;))

O rany, to zdanie o tembrze głosu zachęciło mnie już ostatecznie:) zwłaszcza, że to obszary, gdzie czesto umawiam sie na lunche:)

Nie wiem, czy obsługiwał nas ten sam kelner, ale ten, z którym miałam przyjemnosć wczoraj, niezwykle czarujący:) Az miałam ochotę drugi wpis trzasnąć o Pionach, poziomach. Podobało mi sie bardzo, świetny klimat tego miejsca od razu uspokoił moje skołatane nerwy po poniedziałkowym dniu w pracy:) gorąco polecam:)