Niech nam dzień powszedni uprzyjemnia kawa

Od 25 stycznia do 8 marca w Muzeum Narodowym w Poznaniu będzie można oglądać wystawę prac Zofii Stryjeńskiej. W specjalnie zaaranżowanych wnętrzach zobaczyć będzie można kilkaset prac z okresu dwudziestolecia międzywojennego: około 100 obrazów, grafiki, książki, plakaty i wiele innych. Jest też kilka reklam (kliknij w zdjęcie, żeby zobaczyć powiększenie). Wszystkie powstały na zlecenie pardubickiej fabryki Francka i dotyczą kawy zbożowej lub dodatków do kawy. Mają swój staroświecki urok, choć dziś do zakupu tejże kawy raczej nikogo by nie przekonały...


Swoją drogą współczesna reklama kawy Enrilo też nie zaskakuje kreatywnością:

dodajdo.com

2 komentarze:

Ciekaw jestem, jak by wpłynęło na sprzedaż, gdyby dziś w którejś z poczytnych gazet zamieścić taką stuletnią reklamę.
Wygląda to strasznie archaicznie, ale przecież i tak o niebo lepiej niż to współczesne "dzieło" speców od reklamy Enrilo.

A wiesz, że to ciekawy pomysł? Na pewno zwracałaby uwagę innością. Tylko nie wiem, czy to dobrze. Trzeba by jakiegoś speca od reklamy zapytać...