Capsul'in. Puste kapsułki do kawy

Czego by nie mówić o kawie z kapsułek – trzeba przyznać, że jest to bardzo wygodne rozwiązanie. O smaku i jakości większości kaw dostępnych w kapsułkach można toczyć długie dyskusje, ale wiadomo, że te dywagacje są bezcelowe.


Na temat jakości tych ekspresów również pojawiają się różnie opinie, choć trzeba przyznać, że ten segment kawowego rynku dynamicznie się rozwija i klienci mają coraz większy wybór. I to zwykle pomiędzy ekspresem ładnym a ładniejszym, bo – moim zdaniem – stylistyka to największy atut tych małych maszynek. Warto wspomnieć również o tym, że chcąc używać kapsułek, nie jesteśmy już skazani na konserwowane mleko w  proszku. Niektóre kapsułkowe ekspresy mają dyszę do spieniania mleka, co pozwala na używanie mleka jakiego dusza zapragnie; choćby sojowego, jeśli komuś krowie nie służy.

Uwielbiam zapach świeżo mielonej kawy i nie przeszkadza mi to, że przygotowanie kawy w ekspresie kolbowym czy kawiarce zajmuje więcej czasu. Doceniam jednak wygodę kapsułek w biurach i rozumiem tych, którzy fundują sobie takie urządzenia do domu. Tym bardziej, że kupując taki ekspres nie jesteśmy już zmuszeni na używanie tylko jednego rodzaju kawy. Dziwię się jedynie, że od momentu wprowadzenia „kapsułkowców” na rynek do wyprodukowania pustych kapsułek musiało upłynąć tyle czasu, bo to rozwiązanie wydaje się dość oczywiste.

fot. www.capsul-in.fr

Jak to działa?  Kupujemy puste kapsułki, sypiemy do nich kawę i zaklejamy samoprzylepnym wieczkiem. Kapsułki są kompatybilne ze wszystkimi ekspresami , do których pasują kapsułki Nespresso (Krups, Magimix, Miele, De Longhi, Siemens, Pixie) , mamy więc sporą dowolność jeśli chodzi o wybór ekspresu i kawy, jaką chcemy w nim zaparzyć. Paradoksalnie, nie mamy wyboru jeśli chodzi o same puste kapsułki, bo jak dotąd spotkałam się tylko z jednym rodzajem –  Capsul’in to francuski produkt w Polsce dostępny w co najmniej kilku internetowych sklepach z kawą. 

Różnica między kawą zmieloną i dawno temu zapakowaną w kapsułki a świeżo palonymi ziarnami zmielonymi chwilę temu jest mniej więcej taka, jak pomiędzy chlebem prosto z piekarni a tym pokrojonym i zapakowanym w foliową torebkę. Dla mnie wybór jest oczywisty, pewnie dla tych, którym się nie chce kroić chleba też ;) Capsul’in to całkiem przyjemny kompromis.
dodajdo.com

41 komentarze:

Że ja nie wiedziałam że coś takiego istnieje! Mam dolce, kawa jest ok, ale ciągle taka sama bo różnie bywa z dopasowaniem zamienników.

Fakt, konieczność używania jednego rodzaju kapsułek to chyba największy minus ekspresów na kapsułki,

Są jeszcze wielorazowe kapsułki do NESPRESSO. Nazywają się Coffeduck.

Zdecydowanie ekspresy na kapsułki nie zdały egzaminu. Nie ma to jak świeżo mielona kawa z ekspresu.

To prawda, mega rozwiązanie! Cannabissimo Coffee też można dostać w takich kapsułkach na http://hempfoodie.pl :)

http://hempfoodie.pl/cannabissimo-coffee/

capsulin NIE działa z Dolce Gusto

https://m.youtube.com/watch?v=_LSkg4GKwkU

Dolce gusto kapsulki do wielorazowego uzytku
http://i.ebayimg.com/00/s/Njk3WDc2MA==/z/iJgAAMXQNo5TapRV/$_12.JPG

Nie jestem fanką kawy z kapsułek. Dużo bardziej smakuje mi zwykła kawa, którą sama mielę i parzę w zwykłym ekspresie. Ta z kapsułek jest jakaś dziwna, bardziej od niej pasuje mi nawet taka z automatu do kawy, który stoi u mnie w pracy.

Po co tyle kombinacji, jeśli można kupić fajny i niedrogi ekspres do kawy mielonej;)

Niezły artykuł, bardzo mi się podobał ! Ale koledzy mają rację, można zamówić dość niezły ekspres do kawy w super cenach.

Faktycznie te ekspresy na kawę w kapsułkach wyglądają bardzo ładnie, jak stoją na półce w sklepie to aż chce się je kupić. Do tego jeszcze atrakcyjna cena. Ale mnie jednak ta kapsułkowa rewolucja nie przekonuje.

Zdecydowanie taka kawa z kapsułek mi nie pasuje. Traci urok całe parzenie kawy i aromat. A w kapsułce tylko chemia i aromaty. i do tego wychodzi dość drogo w porównaniu z kawą tradycyjną.

Autor artykułu chyba chciał podkreślić swoje ubolewanie do mleka w proszku ale coś nie wyszło. Co to niby za "konserwowane mleko w proszku" :). Mleko się nie konserwuje. Mleko w proszku to jest czyste wysuszone mleko i niczym się nie różni od zwykłego mleka.Ale cóż takie historyjki jak w tym artykule zawsze wpływają na stereotyp.

Piję bardzo duże ilości kawy w kapsułkach i nigdy nie przyszło mi do głowy by je kolekcjonować :-) Najbardziej smakuje mi kawa właśnie z kapsułek, być może dlatego że miałam zazwyczaj złe maszynki do kawy.

Chyba najważniejsze żeby kawa była dobra a nie czy parzenie ma urok czy nie..pijesz kawę czy urok?Daleko w tyle jesteś widać za technologia bo akurat w kapsułkach chemii nie ma tylko naturalna kawa itp.

U mnie kapsułki zdecydowanie nie zdały egzaminu, kawa smakuje po prostu inaczej/gorzej niż świeżo zmielona. Moim zdaniem jest to dobre wyjście jeśli chce się zrobić kawę czysto i szybko np. w biurze ale jeśli chcemy napić się smacznej kawy i przeczytać dobrą książkę to warto poświęcić troszkę czasu i przygotować kawę z świeżo mielonych ziaren. Ja trafiłem ostatnio na super promocję w http://www.caffegaleria.pl/oferta.html, z pewnością warto sprawdzić bo może trafić się okazja.

Moim zdaniem takie kapsułki są bardzo wygodne w przygotowaniu i nie trzeba dużo robić. Ja teraz zastanawiam się nad zakupem jakiegoś nowego ekspresu. Mam nadzieję, że uda mi się wybrać coś fajnego.

Uwielbiam te kapsułki :) Dowiedziałem się o nich jakiś rok temu i od tej pory używam tylko i wyłącznie ich, ponieważ są uniwersalne i mogę je włożyć do każdego ekspresu. Myślę też, że kawa w ten sposób przyrządzona jest przepyszna i ciężko jest powtórzyć taki efekt parząc w inny sposób.

Jak sobie to kiedyś przeliczyłam to kawa z kapsułki wynosi ponad 70 zł za kilogram, fajnie jest wygodnie i ma różne smaki ale zdecydowanie za drogo.

Też uwielbiam kawę z ekspresu. Smak jest dużo wyraźniejszy i warto zapłacić nawet kilka złotych na więcej na kawę lepszej jakości. :) Pozdrawiam i czekam na kolejne posty!

Ten komentarz został usunięty przez autora.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Ten komentarz został usunięty przez autora.

Chciałbym się dowiedzieć dlaczego komentarze powyżej zostały skasowane. Z jakiego to powodu jest?

Żadnych kapsułek tylko świeżo mielona kawa.

Uwielbiam właśnie kawę z takich kapsułek, zawsze jest świeża i aromatyczna, trzeba też pamiętać aby do ich robienia używać wody odfiltrowanej, ostatnio właśnie kupiłem specjalny dzbanek do tego w tym sklepie: https://aquamelior.pl teraz kawa wychodzi mi zawsze idealna w smaku :)

Nice article as well as whole site.Thanks for sharing.

Znam wiele osób, które uwielbiają kawę z kapsułek, po części dlatego, że jest po prostu łatwa w przygotowaniu. Nie ma to jednak, jak prawdziwa pachnąca kawa parzona. Ostatnio bardzo mi spakuje ta z https://etnocafe.pl ale obecnie naprawdę nie możemy narzekać na brak dobrej kawy na rynku. Jest w czym wybierać i co testować.

Miałem okazję pić kawę z kapsułek i przyznam się że świeżo mielona kawa jest najlepsza :)

Bardzo dużo bardzo ciekawych wpisów jest w tym blogu.Moim zdaniem to na pewno jest bardzo dobrze.

Ten blog jest bardzo ciekawy i bardzo dużo ciekawych wątków tutaj znalazłem.Moim zdaniem na tym blogu jest dużo ludzi.

Wiele osób korzysta z zamienników na kapsułki, te znacznie taniej wychodza.

Jeżeli chodzi o kawę to uważam, że najlepszą jest świeżo mielona w młynku. Zawsze parzę sobie też taką kawę przy pomocy specjalnego zestawu do parzenia, w który zaopatrzyłem się nie dawno na https://duka.com/pl/kawa-i-herbata/filizanki. Etap parzenia kawy jest bardzo ważny i ma duży wpływ na jakość smaku kawy. Dlatego powinniśmy zadbać o odpowiedni sposób parzenia, który jest kluczowy dla przygotowania tego napoju.

Ja pijam naprawę dużo kawy. Dwie filiżanki dziennie to jest minimum. Nie wiem, czy potrafiłabym teraz z tego zrezygnować. To naprawdę mój ulubiony napój. Ostatnio znalazłam nawet fajny sklep https://etnocafe.pl/o-kawie/ Wiem, że mają też sieć kawiarni, która jest przepyszna.

Kapsułki ciekną. Średnica kołnierza uszczelniającego jest za mała i/lub jest ten kołnierz za wąski, przez to nie cała woda którą pompuje ekspres trafia do kapsułki a spływa na dół do tacki. Gniazdo w ekspresie (Nespresso, DeLonghi) nie jest uszkodzone i na oryginalnych kapsułkach nie cieknie.


Wow, great article post.Really looking forward to reading more. Keep writing. Ghost Mannequin services
Photo Retouching Services
background removal service

W Wysokich Obcasach czytałam, że puste kapsułki można recyklingować i są firmy, które produkują następne kapsułki z tych zużytych. Myślę, że to super inicjatywa.

Dyskusja pod artykułem naprawdę stoi na bardzo wysokim poziomie.

Uwielbiam czytać takie obszerne artykuły :) Świetny wpis!

Polecam zapoznać się z etno cafe - świetne miejsce z dobrym smakiem :)


Osobiście jestem fanką i smakoszem dobrej kawy :)